consumer relations

consumer relations
марк. связи с потребителями [клиентами\]* (деятельность компании по поддержанию отношений со своими клиентами; напр., получение обратной связи от потребителей, действия по сохранению осведомленности потребителей о компании и ее продуктах, консультирование клиентов по интересующим их вопросам)
Syn:
See:

Англо-русский экономический словарь.

Игры ⚽ Поможем написать курсовую

Смотреть что такое "consumer relations" в других словарях:

  • Consumer Relations — Teil der Öffentlichkeitsarbeit (⇡ Public Relations), der auf die Pflege der Beziehungen zu den Konsumenten gerichtet ist …   Lexikon der Economics

  • Consumer relationship system — Consumer relationship systems (CRS) are specialized customer relationship management (CRM) software applications used to handle consumer products and services company s dealings with consumers and customers.[1] Consumer affairs and customer… …   Wikipedia

  • Consumer theory — is a theory of microeconomics that relates preferences to consumer demand curves. The link between personal preferences, consumption, and the demand curve is one of the most complex relations in economics. Implicitly, economists assume that… …   Wikipedia

  • Consumer culture theory — is a marketing school of thought interested in studying consumption choices and behaviours from a social and cultural point of view, as opposed to an economical or psychological one. It does not offer a grand unifying theory but refer to a family …   Wikipedia

  • Consumer Protection Act. (CPA) South Africa — The Consumer Protection Act, No. 68 of 2008 was signed on 24 April 2009. It aims to: • Promote a fair, accessible and sustainable marketplace for consumer products and services; • Establish national norms and standards to ensure consumer… …   Wikipedia

  • Consumer choice — Economics …   Wikipedia

  • Consumer capitalism — Anti consumerism Ideas and theory Spectacle · Culture jamming · Corporate crime · Media bias · Buy Nothing Day · Alternative culture · Simple living · …   Wikipedia

  • Consumer to Consumer — Échange interconsommateur L échange interconsommateur, en anglais consumer to consumer ou customer to customer (C2C), désigne l ensemble des échanges de biens et de services entre plusieurs consommateurs sans passer par un intermédiaire. Cette… …   Wikipédia en Français

  • Consumer to consumer — Échange interconsommateur L échange interconsommateur, en anglais consumer to consumer ou customer to customer (C2C), désigne l ensemble des échanges de biens et de services entre plusieurs consommateurs sans passer par un intermédiaire. Cette… …   Wikipédia en Français

  • Consumer Healthcare Products Association — CHPA logo The Consumer Healthcare Products Association (CHPA) is an American trade association consisting of manufacturers and distributors of over the counter drugs and nutritional supplements. Contents …   Wikipedia

  • Public Relations (PR) — von Dr. Perry Reisewitz I. Begriff Der aus dem Amerikanischen entlehnte Begriff „Public Relations (PR)“ wird in Deutschland im Wesentlichen mit dem Begriff „Öffentlichkeitsarbeit“ assoziiert, wenn auch die Zielrichtung der bezeichneten… …   Lexikon der Economics


Поделиться ссылкой на выделенное

Прямая ссылка:
Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»